MANİSA’DA GEZİLECEK YERLER – KULA

MANİSA'DA GEZİLECEK YERLER - KULA

Haydigezelim.com’daki ilk yazım bu.

Bizim çekirdek aile “4 kişilik”. Ben, eşim ve 2 oğlumuz. Hepimiz gezmeyi çok seviyoruz. Vakit olsa da hep gezsek

İlk olarak Eşimin memleketi ile başlamak istedim.  ” KULA

kula_kilse
Kula’da Modernize edilmiş bir kilise

Kula, Manisa’nın ilçelerinden biri. İzmir Ankara E-23 karayolu üzerinde.  Kula’ya gelmek için İzmir’den Ankara’ya ya da Ankara’dan İzmir’e giden otobüslere binmek lazım. Ayrıca Manisa  Salihli’den karşılıklı seferler var. Kula yıllarca Germiyanoğulları’na başkentlik yapmış. Ayrıca geçmiş yıllarda Karaman Rumlarına da ev sahipliği yapan bir yer. Bir çok klise ve cami var.

Yaz tatilinde araba kiralayıp Ege turu yapmaya karar verdik. Fırsat yaratıp turumuza Kula gezisini de dahil ettik. Bir gece önce Salihli’de kalmıştık. Sabah erkenden yola çıktık ve kısa molalarla 1 saatte geldik Kula’ya.

Tarihi Kula Evleri

Gezimizin tarihi Kula evleri ile başladı. Caddeler oldukça dar, evler çok eski. Öyle ki bazılarında yıkılma tehlikesi var bu nedenle uyarılar asılmış. İki arabanın yan yana geçmesi mümkün değil.

20140727_133644  kula_eski_ev1

20140727_133554

Önce müze olan tarihi bir evi gezdik. Bağışlanan eski eşyalar ile odalar gerçeğe uygun olarak dizayn edilmiş. Giriş için ücret ödemiyorsunuz. Eşyalara dokunabiliyor ve dilerseniz oturabiliyorsunuz.

20140727_135636
Kula Tarihi evlerinin bir maketi
20140727_135623
Bu da eski bir cami maketi

Eskiden kullanılan eşyaların bir kaç örneği

Eski hali ile ilgili resimler duvarları süslüyor.

Öğle yemeği için gittiğimiz yerde ben Kula Güveci yedim. Kuzu etinden güveçte yapılan bir yiyecek. Kuzu eti sevenler için mükemmel seçim.  Süs olarak biber ve domates konulmuş ama içinde başka bir şey yok.

Nasıl; resimler hoşunuza gitti mi?

Bu arada oğlum Ege bir ara susadı, yakınlarda bir market de görünmüyordu. Orada bir evin kapısını çalıp su istedim. Beni çeşmeden su içtiğimiz, komşu teyzelerden su istediğimiz günlere götürdü o an. Ege de şaşırdı tanımadığımız bir evden su istediğimiz için. Normalde İstanbul’da güvensizlik nedeniyle asla yapmayacağım bu hareket kafasını karıştırdı mı bilmiyorum ama en azından o da böyle bir anı yaşadı.

Sevgiler

Şafak

Not: Yunus Emre ve Hocası Tapduk Emre’nin türbesi ilçe sınırları içinde. Ama o başlı başına bir konu. Onu da size ilerleyen günlerde yazacağım.